Szkoła Podstawowa
im. Kornela Makuszyńskiego
w Sławsku

Tutaj powinien być opis

Przygotowania do jubileuszu

„Nauczanie jest nie tylko pracą, jedną z najcięższych, jest to przy tym sztuka wzniosła i twórcza, bo ma za zadanie stworzenie człowieka pełnego, doskonałego człowieka”

Kornel Makuszyński

Przygotowania do obchodów rocznicy nadania szkole imienia, były poprzedzone aktywnością uczniów w celu przypomnienia, a dla najmłodszych poznania sylwetki i twórczości Patrona szkoły – Kornela Makuszyńskiego. W myśl słów patrona „Talentu nie można kupić za wszystko złoto świata”, uczniowie udowodnili, że posiadają wielorakie talenty i zdolności, które prezentowali w różnych formach i zmaganiach.

Były to:

- Konkurs Kaligraficzny z Koziołkiem Matołkiem (kl. I-VIII),

- Konkurs wiedzowy na temat życia i twórczości patrona (kl. I-III),

- Prezentacje multimedialne oraz filmiki dotyczące twórczości pisarza (kl. V-VIII),

- Chmury wyrazowe (kl. IV),

- Lapbooki i plakaty – Konkurs plastyczno-polonistyczny (kl. IV-VIII),

- „Mistrz słowa” - czytanie fragmentów utworów pisarza (kl. I-III),

- „Kornelowy zawrót głowy” - prezentacja bohaterów i utworów pisarza (kl. I-VIII oraz oddziały przedszkolne),

- Szkolna gra terenowa „Palcem po życiu i utworach Kornela Makuszyńskiego” (kl. I-VIII),

- „Turniej wiedzy matematycznej im. A. Cisowskiego” (kl. I-VIII),

- Festiwal piosenki dziecięcej „Z uśmiechem przez życie”, którego motywem przewodnim były: uśmiech, radość, dobroć i przyjaźń (kl. I-VIII oraz oddziały przedszkolne),

- „I Memoriał im. K. Makuszyńskiego w Tenisa Stołowego o Puchar Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławsku” (turniej rodzinny),

- Wędrówka Koziołka Matołka po świecie – wykonanie mapy przez uczniów z kl. VII.

W realizację zadań związanych z obchodami 25-lecia nadania imienia szkole z wielkim zaangażowaniem włączyły się oddziały przedszkolne m.in. poprzez rozmowy na temat patrona K. Makuszyńskiego i jego twórczości, przygotowanie gazetek tematycznych, wykonanie prac plastycznych, oglądanie wybranych fragmentów bajki „120 przygód Koziołka Matołka”, słuchanie bajek pisarza, czytanych przez uczniów klas starszych, nauki hymnu szkolnego.

Poszczególne zadania prezentowały talenty uczniowskie, integrowały całą społeczność szkolną i były potwierdzeniem wartości, które promował Patron – radości, dobroci i przyjaźni. Zadania połączone z nauką dostarczyło pozytywnych emocji i niezapomnianych wrażeń. Całość poszczególnych etapów pracy z Patronem pokazała, że postać pisarza i jego twórczość jest aktualnym drogowskazem kształtującym młode charaktery i nadaje właściwy kierunek wytyczania życiowych celów.